10 februari

Som de flesta som känner mig vet, är att jag reser eller iallafall har rest en del i mitt jobb. Det är en möjlighet att få se världen och få bra erfarenthet att klara sig helt själv där ute. Ibland är det kul, ibland mindre kul. Den senare tiden har jag inte varit i väg så mycket. Jobbar vanligtvis i verkstad och när det är mycket att göra här så blir jag kvar i Sverige. I våras flög jag ner till Kroatien för att göra ett jobb på en båt där. Det var ett nybyggt fartyg. Nu har jag blivit tillfrågad igen att åka ner till nästa nybygge där runt 1 Mars. Så jag hoppas jag får tid att åka dit. Här kommer lite bilder från förra resan.

Trogir heter staden där varvet ligger. Det är en gammal delen av staden som på en ö mittemellan en ö och fastlandet. Hängde ni med? Den delen är från medeltiden, väldigt mysig med små gator och gränder. Riktigt medelhavskt. Staden ligger ca 3 mil från Split.




Jag var där i ca 4 dagar. Blev klar med jobbet runt lunch dag 3 så jag passade på att ge mig i väg till stranden och njuta lite. Tog en båt ut till en av stränderna precis utanför och solade resten av dagen. När jag sen skulle bege mig tillbaka har den lilla båten gått sönder, så jag fick vackert traska tillbaka. Hade ingen aning om hur långt det var utan chansade på vägen. Men jag fick ju se en del.


Fick se båten jag var ombord på från ett annat håll.
Hade stått precis nedanför bryggan och spanat in stället jag tog fotot på och drömt mig bort till det blåa vattnet.


Nu började jag komma nära staden och hotellet. Gick igenom fler mysiga gator och gränder.



Dagen efter var jag ledig förmiddagen och skulle flyga hem på eftermiddagen, så jag passade på att njuta ännu lite till av solen. Ibland är det härligt med sådana här resor. Nackdelen är att man är ensam.


Typisk Emma bild


Vi får väl se om det blir någon resa. Jag hoppas på det. Det var ett mycket fint ställe med lagom mycket turister. Mysiga restauranger, både längs kajen och inne bland gränderna. Men jag lär väl återkomma om det blir så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0