Boktips

Började förra året att läsa en av Nora Roberts senaste böcker, `Svart ros´ heter den. Insåg snabbt att jag gillar verkligen denna bok, men förstod att det var andra boken i en trilogi. Första boken heter ´Blå dahlia´, den blev också snabbt utläst när jag köpte den. Dessa böcker är dock ganska fristående så det gick att läsa som jag gjore och ändå hänga med. Nu har jag väntat ett bra tag på den tredje och sista boken. Förra veckan upptäckte jag att den äntligen kommit ut i bokhandel, så köpte den på en gång och börjat läsa.


Dessa två är utlästa redan, mycket spännande och rolig. Har fått en del skratt.


Den sista boken och slutet på storyn, som alltid är tråkig att lämna. Får läsa sakta. :)


Böckerna har en liten övernaturlig handling om ett spöke, men det är det som gör den spännande.

Här kommer en text om första boken.
"Tillsammans med sina två små livliga söner flyttar den unga änkan Stella tillbaka till sina barndomstrakter i södra USA. Här har hon fått både bostad och jobb på det anrika Harper Handelsträdgård. Hon avskräcks varken av huset eller av dess ägarinna; den stentuffa Roz Harper. I närheten bor också den oborstade men snygge landskapsarkitekten Logan Kitridge. Snart inleder Stella och Logan en het romans. Men det finns någon som inte är glad åt deras kärlek... Ett kvinnligt andeväsen stör ofta Stellas nattsömn. Kan det vara någon som tidigare bott på Harpers Handelsträdgård? Vad har hon för ett förflutet som inte lämnar henne någon ro?
Första delen i en ny romantisk trilogi av Nora Roberts om tre kvinnor som möts vid en punkt i livet då de behöver hitta nya sätt att leva. De får hjälp och mod av varandra att våga tro på att livet kan ge dem nya möjligheter."
Taget från bokus.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0